Laserová operácia očí

   Nedávno som vám sľúbila článok o tom, ako som podstúpila laserovú operáciu očí. Tak ho tu máte! Najskôr spomeniem to, že krátkozrakosť sa u mňa prejavila v 8. alebo 9. triede na základnej škole a užila som si kvôli tomu zopár posmeškov. Mala som okuliare, ktoré mali hrubé rámy aj sklá, pretože iné akosi neboli. Všetky okuliare v tom čase vyzerali rovnako hrozne. V každom prípade pri prechode na strednú školu som sa už dopracovala k tenším rámom a menším sklíčkam a hoci som uvažovala nad operáciou očí (v tom čase sa ešte vyskytovali prípady, keď také operácie nedopadli dobre kvôli komplikáciám), tak pre neustále sa meniace dioptrie som nad tým nemohla ani uvažovať. A kontaktné šošovky v našom meste ešte nikto nepredával.
   Na vysokej škole som už prešla na kontaktné šošovky, vďaka ktorým sa dioptrie ustálili a kolísali možno už len o štvrť dioptrie plus mínus. Po skončení školy som nastúpila do práce, z ktorej po roku hneď aj na materskú dovolenku. Polroka po pôrode, kedy sa zrak môže zhoršiť, som si uvedomila, že cez šošovky veľmi zle vidím, ale keďže sa mi nechcelo čakať hodiny u očnej lekárky, navštívila som optika, ktorý poskytuje rovnaké vyšetrenie očí. Aké bolo moje prekvapenie, keď povedal, že sa mi zrak nielenže nezhoršil, ale dokonca zlepšil o pol dioptrie.
   Napokon som začiatkom tohoto roku zistila, že niektoré kliniky poskytujú zľavy na laserové operácie očí, čo ma veľmi zaujalo, tak som sa rozhodla, že sa na to dám. Ale myslela som si, že pôjdem až koncom roka a nie mesiac na to, čo som sa pre to rozhodla. Keďže som mala minimálne tri známe, ktoré toto podstúpili, tak som ich oslovila s otázkami, pre ktorú kliniku sa rozhodli, ako to dopadlo a či sú spokojné s výsledkom. Hoci ma oslovila ponuka kliniky, ktorá ponúkala HD laserovú operáciu, vybrala som si druhú v poradí, ktorá sa mi pozdávala a ktorú si vybrali predtým aj dve z mojich známych. Rozhodujúcim faktorom bola najmä cena, ale samozrejme aj skúsenosti známych. Tak som sa objednala na predoperačné vyšetrenie a čakala som, ako dopadne a či som vhodný kandidát na takýto typ operácie. Vyšetrenia ukázali, že nie sú prekážky, ktoré by mi bránili procedúru absolvovať, preto som záväzne potvrdila dátum operácie. Samozrejme pripomínam, že takúto operáciu zdravotné poisťovne nehradia, lebo spadá pod kozmetické úpravy.
   V deň D všetko prebehlo rýchlo a bez problémov a na klinike som strávila možno 30 minút, z toho väčšinu času tvorilo čakanie v čakárni pred operáciou, keď mi boli podávané kvapky do očí na znecitlivenie. Nebudem tu presne opisovať celú procedúru, ale bolo to rýchle a bezbolestné. Dôležité bolo riadiť sa pokynmi lekárky a hlavne počas operácie sledovať zelený bod pred sebou. Na sále som strávila len niekoľko minút a už sa išlo domov. Potom som už len absolvovala niekoľko kontrol, či sa oči hoja tak, ako majú a či sa zrak zlepšil, prípadne či sa nezhoršuje.
   Po ôsmych mesiacoch môžem povedať, že moje rozhodnutie bolo dobré a rozhodne ho neľutujem, lebo si už ani nespomeniem, aké to bolo nosiť okuliare, resp. šošovky. Je skvelé vidieť bez akýchkoľvek pomôcok. Je super zobudiť sa ráno a hneď vidieť všetko ostro a jasne.

   Ak vás zaujíma, kde som podstúpila laserovú operáciu očí, tak navštívte stránku kliniky CMO, kde sa dozviete viac informácií.


Komentáre

Obľúbené príspevky